Kalusto

Valvoja: asakaril

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 20.07.2010 13:59

Kokemus on osoittanut, että trialiin ei kannata ottaa käyttöön osaa, joka ei ole lajia varten tehty. Ne ei vaan toimi tai sitten ne menee rikki. Hopet on tehty trialiin ja siksi ne toimii ja on hyvät. Älä harkitse Avidia.
Avatar
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä
 
Viestit: 454
Liittynyt: 11.09.2009 21:23
Paikkakunta: Parainen

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Fzo » 20.07.2010 18:57

Noh noh, ei oo hopen trial jarrukaa virheetön. Kaliiperi fleksuu minkä jaksaa ja jarrutuntuma useimmiten melko juustomainen poislukien Joonaksen etujarru joka oli ihan timantti.

Kaipä oot huomannu, että trialissa kaikki tuppaa hajoamaan ennemmin tai myöhemmin. Eipä oo paljoo näkyny avidii varaosia esim. CRC:ssä ja suomen maahantuonnin, ainaki viimevuotisen tilanteen tuntien, on turha edes elätellä toiveita.

Liekkö joudun rovielle, mutta avidin juicy 5 teräspunosletkuilla edessä oli omassa käytössä parempi kuin hopen triali. Mehukatin vastaava oli muistaakseni tehoton ja kaverin zebdissä teho oli kohtalainen. Kannattaa olla aika skeptinen ei-trialistien puheiden kanssa. Se mikä erityisesti jousitetussa pyörässä voi tuntua tehokkaalta saattaa todellisuudessa olla trialfillarissa ihan susi. Sietää esmes miettiä minkä takia trialhaarukoiden kaulaputken seinämävahvuus on varmaa 5 milliä ku freeridessä pärjätää jo parilla hasulla millillä, xc-haarukoista puhumattakaan.

Toisaalta modissa levyn ja renkaan halkasijan suhde on sellanen verrattuna isoihin pyöriin, että 5 euron mekaanisillakin tulis varmaan toimeen.
Fzo
 
Viestit: 46
Liittynyt: 12.09.2009 14:41

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Sam Sam » 21.07.2010 08:59

Tosiaan varsinkin tuo ensimmäisen sukupolven hope on ollut mun käytössä ihan... kahvan tuntuma tosiaankin oli tosi huono teräspunoletkutkin imevät puritusvoimasta nestettä itseensä, joten niitä ollaan ilmailtu sitten vähän turhankin kanssa. Edellinen jarrusatula venkslas niin pahansti että lopulta se alkoi vuotamaan. Sekä ne ensimmäiset levyt olivat viaskot kuukauden ajolla molemmat levyt olivat halenneet neljästä erikohdasta. Tosin ovat tämän jo korjanneet.

Avidista sen verran Fzo en tiedä Avidin varaosapalveluista ollenkaan mutta liikkeenomistaja lupaili jarrut ja uudet jarrupalat seuraavaksi päiväksi tilauksesta (en ole vielä tehnyt sitä), joten kaipa se tällä hetkellä toimii.
Avatar
Sam Sam
 
Viestit: 195
Liittynyt: 13.09.2009 08:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Sam Sam » 21.07.2010 10:04

MItenkäs muuten on tuon keskiön kanssa PItääkö se olla 122,5mm vai 127,5mm?
Avatar
Sam Sam
 
Viestit: 195
Liittynyt: 13.09.2009 08:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Sam Sam » 01.08.2010 15:35

Elikkä nyt olis lähdössä trialparts:n tilaus postikuluja ei tulisi mutta kamat tulevat jyväskylään. Onko kenelläkään osan tarvista?
Avatar
Sam Sam
 
Viestit: 195
Liittynyt: 13.09.2009 08:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Pheno » 30.04.2011 20:31

Noniin vihdoin sain pyörän kasaan uusilla osilla. Pitkään haaveena ollut tuplalevari on nyt mun!
Eli uusi runko on siis Meta VTT2 ja jarruina edessä hope mono 180mm ja takana adapterilla Hope tech trial 200 mm levyllä.
Kävin tänään ajamassa ja täytyy sanoa, että takajarru on aivan naurettavan hyvä. Perinteisen vinku, vinku, lipsahduksen (märkä hs33) sijaan jarrusta ei kuulunu mitään ääntä ja ei lipsunu yhtään, vaikka yritin sitä tahallaankin tehdä :D

Kuva
Kuva
Pheno
 
Viestit: 119
Liittynyt: 13.09.2009 08:51

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja JOP » 01.05.2011 08:29

Aika komea pyörä!!!
Jos saa/uskaltaa kysyä niin paljonko pyörälle tuli hintaa?
JOP
 
Viestit: 10
Liittynyt: 24.10.2010 18:29
Paikkakunta: Vantaa seutula

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Pheno » 01.05.2011 10:16

JOP kirjoitti:Jos saa/uskaltaa kysyä niin paljonko pyörälle tuli hintaa?


Nyt heitit kyllä pahan kysymyksen, nimittäin ostin koxx coustellier v2 pyörän kokonaisena pari vuotta sitten ja se maksoi n. 1800 e. Nyt siis vaihtui runko (uusi 470 e), takanapa (60 e) ja takajarru (190 e) niin siitä voi laskea paljon periaatteessa tulee hintaa, mutta tietenkin myyn jossain vaiheessa vanhan rungon, jarrun jne. niin saa sitten takas. Eli sanotaan, että parin tonnin luokkaa suurinpiirtein :)
Pheno
 
Viestit: 119
Liittynyt: 13.09.2009 08:51

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Fzo » 03.05.2011 15:36

O se kaunis. Yritin iteki ostaa tollasen silloin joskus, mutta eivät saaneet myyntii tarpeeks ajoissa.
Ja kyllä ny kyrsii jos jollai takalevyki toimii. Joutuu varmaa oikeesti selvittää, mikä omaa riivaa. Onneks ei tuu ajettuu, ni ei haittaa niin kovin.
Fzo
 
Viestit: 46
Liittynyt: 12.09.2009 14:41

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 03.05.2011 19:14

Kyllä mulla on toiminut takalevy kohta kolme vuotta, tosin sylinteri alkoi vuotamaan äskettäin ja piti vaihtaa tiivisteet. Taas toimii ja pitää paremmin kuin koskaan :)
Pitääkin ottaa omasta pyörästä kuva, kun sitä on taas vähän päivitetty (uudet polkimet, jarrulevyt ja titskupultit).
Avatar
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä
 
Viestit: 454
Liittynyt: 11.09.2009 21:23
Paikkakunta: Parainen

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron