Kalusto

Valvoja: asakaril

Kalusto

ViestiKirjoittaja rmm » 20.01.2010 11:16

No niin eiköhän aloteta ketju perinteisestä aiheesta: oma pyöräsi.

Pienen säädön jälkeen uusi fillari on merkiltään Rockman. Tilasin fillarin Latvialaisesta Trialparts.net puljusta. Palvelu pelas todella hyvin hänen kanssaan. Tehtaan kanssa oli pientä hämminkiä, mutta sehän nyt on enemmän sääntö kuin poikkeus. Tehdas unohti lähettää muutaman osan ensimmäisellä kerralla.

Hinta ei päätä huipannut, varsinkin kun suostui maksamaan etukäteen, niin saa jo valmiiksi halvoista hinnoista hieman alennusta. Paketti olisi ilman suomen postin säätöä tullut parissa päivässä kotiovelle. Nyt paketti lähti tosrtai iltana Latviasta ja oli maanantai aamuna mulla.

Runkona Rockman Aurem3, rockman haarukka, hopen jarrut, echon vapaaratas ja try-all kehät ja navat. Saattaa luultavasti olla kohtuullisen kevytkin, mutta painoa silmällä pitäen ei osia ole valittu. :D Rockmanin tuotteet vaikuttavat laadukkailta varsinkin hintaansa nähden. Aurem on pitkä runko ja geometria on kopsattu suoraan Koxxilta, Manus on pätkä.

Aurem tai Manus rungon ympärille saa varmasti kasattua erittäin näppärän pyörän kohtuu hintaan. Itsellä lähti vähän käsistä tuo osien tilailu ja vanteet+jarrut paketti oli järkyttävän kallis. Silti fillarin kokonais hinta pysyi erittäin kilpailu kykyisenä (lue paljon halvempana) kilpailijoihinsa verrattuna.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
rmm

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 20.01.2010 14:31

Kyllä on sitten kauniin värinen. ;)
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rmm » 20.01.2010 22:47

Musta on aina paras..... :D

Kukas tilaa semmosen pätkä rockmanin, niin päästään vertailemaan?

Jokos Sinivaara ja Piirainen on kalustoa päivittelemässä?
rmm

ViestiKirjoittaja Fzo » 22.01.2010 17:55

Paneudutaampas niihin tärkeempiin asioihin. Miltä toi tanko tuntuu, fleksuuko, kai siinä on ihan hävyttömästi sweeppiä - verrattuna esmes siihe montyn nysätankoo ku siinä kamelissa oli?

Pahaa tekee kattoo uusii pyörii. Ei kykene oottamaa omansa saapumista. Plus siihen vielä aika ja pähkäily sen kaa, mahtuuko middleburnit pyörimää jne. Onneks tossa kaulaputkessa oleva kuvio on epäloogisen korkeella suhteessa emäputken reikään - vähentää tyylikkyysastetta selkeesti :lol:
Fzo

ViestiKirjoittaja mehukatti » 24.01.2010 22:17

Pitkästä aikaa mielenkiintoinen (26") uutuus.

Kuva
mehukatti

ViestiKirjoittaja Olli Sinivaara » 29.01.2010 18:56

On kyllä hieno Riksa toi sun Rockman! Kaunis peli!

Mää olen päättänyt tehdä kaluston kanssa toistaiseksi näin: Korjautan ja vahvistan Finnpeakillä mulla olevat Koxxin rungot. Oon tottunu niiden geometriaan, en halua opetella uutta, kun muutenkin täytyy taas keväällä opetella ajaan uusiksi:) Ja toisekseen mulla on niihin osasälää niin paljon, että aina saa 2-3 samanlaista pyörää pidettyä ajokunnossa.

Eli ainakin ensikesä mennään samoilla vanhoilla Koxxeilla (tai siis "koxxeilla" ja "koxxeilla", kun rungot on kaikista Koxxin jättämistä heikoista kohdista korjattu ja vahvistettu Finnpeakillä).
Olli Sinivaara

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 29.01.2010 22:23

Teetä runkoon tarrat "koxxpeak" tai "finnkoxx" :P Pienellä voisi vielä lisätä jonnekin, että "designed in France, enhanced in Finland" :D
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Olli Sinivaara » 30.01.2010 15:21

Loistoidea! Tai ehkä "designed in France, made to ride in Finland" tms. Olen muutenkin haaveillut, että maalaisi rungot John Deeren vihreiksi tai Caterpillarin keltaisiksi, kun oma ajo on enemmän sitä traktori- tai telaketjuosastoa.
Olli Sinivaara

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 30.01.2010 18:09

Raakaa ja tehokasta etenemistä suomeksi.
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Fzo » 09.02.2010 18:03

Kuva
Ei pitäis vielä juhlia, vaikka joku kuva on saatu - liekkö ees oma raami. Enää hiekkapuhallus ja teipit ... Suomessa sitte joskus 2013 syksyllä. :roll:
Fzo

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu