Kalusto

Valvoja: asakaril

Re: Kalusto

ViestiKirjoittaja Olli Sinivaara » 11.10.2013 21:28

Murheellisia uutisia Ranskasta. Koxx on lakannut olemasta. Yritys on julistettu oikeudellisen lakkauttamisen tilaan (tai miten tuon nyt suomeksi ilmaisee). Pitkään jatkuneet talousvaikeudet ovat nyt johtaneet tähän.

Näin siis lyhyesti tämän ranskankielisen uutisen sisältö:

http://www.tribalzine.com/?Koxx-en-liqu ... iciaire-La

Ei ollut enlganniksi mielestäni tätä. Kääntäjäkoneeseen vaan.

No toivottavasti tulee uusia tekijöitä tilalle. Toivottavasti ei povaa huonoa koko lajille ja pyöränkehitystoiminnalle sen parissa.
Olli Sinivaara

ViestiKirjoittaja Mika Mäkinen » 11.10.2013 21:43

Voihan harmi. Toisaalta Koxx:n rungot ja pyörät ovat olleet aika kalliita kaiken aikaa, olisiko siinä jotain syytä siihen mihin yhtiö ajautui?
Suuren merkin menetys voi olla lajille kyllä haitaksi. Pienemmät ei pysty satsaamaan niin paljoa lajin kehitykseen.
Nouseeko GT keulapaikalle? Nyt olisi hyvä tilanne hyökätä isosti markkinoille ja Ollille tämä varmaan sopisi enemmän kuin hyvin?
Mika Mäkinen
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Olli Sinivaara » 11.10.2013 22:08

Niinpä. Ehkä tosiaan Koxxilla on ollut aina ongelma korkea hinta. Toisaalta juuri sen status "isona" on ollut tärkeä, koska se on vienyt lajin kehitystä eteenpäin ja ainakin näin ulkopuolelta ja tarpeeksi kaukaa asiaa seuraavalle on tullut kuva, että Koxxilla juuri lajinkehitykseen tähtäävä panostus on kovaa, kun kuitenkin alusta saakka Hermance on ollut niiden ykköskuski ja 2004 alkaen Benito myös.

Itse en oikein usko GT:hen. Mulla on se käsitys, että USA:ssa trialia on aika vaikea saada lyömään läpi, kun siellä ovat noi muut perinteet niin paljon vahvemmat. Osittain muuten juuri tästä syystä noita Kennynkin liikkeitä olen vähän kriittisesti seurannut. Että jos trial-taustalla yrittää päästä uskottavaksi extreme-atleetiksi ja Red Bull -mannekiiniksi Amerikassa ja globaalistikin, täytyy kyllä esittää lajista versioita, joka ei ole nykyistä kisatrialia, vaan enemmän street-fuusiota. Ei mitään sitä vastaan mulla toki ole:D Toki mulle kävis jos GT toisi markkinoille hyvät pyörät, myös 20-tuumaisen. Mutta en kyllä usko.
Olli Sinivaara

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu