MUNI

Valvoja: asakaril

MUNI

ViestiKirjoittaja bartagma » 01.01.2010 21:12

Muni, Yksipyöräinen, unicycle ois aiheena ja itsekseni opetelleena ja pari Kris Holmin videota nähneenä(ajaminen näyttää todella helpolta), mutta itselleni yksipyöräisellä ajo on todella vaikeaa vaikka n.6kk sitä satunnaisesti harjoitelleena pysyn jo hieman pystyssä.
Pukki toi sellase 20" renkaal ja 130mm kammilla oleva perus sirkuspyörän minkä muovipolkimet vaihoin kunnollisiin flätteihin ja tarkoituksena pistää jarru vielä, ni kesäl toivottavasti pääsis tuonne metsän puolelle sen kanssa.

Eli kaikki vinkit ja kokemukset on erittäin tervetulleita.

Miten kampien pituus ja ulkonema vaikuttaa ajettavuuteen?
bartagma

Re: MUNI

ViestiKirjoittaja asakaril » 01.01.2010 22:45

Tuolla voinee myös kysellä neuvoja
http://www.unicyclist.com/forums/forumdisplay.php?f=35
asakaril
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja bartagma » 06.01.2010 00:19

No ajattelin et Munillahan ajetaan myös Trialia ja eikös tämä ole BIKE TRIALS FINLAND sivusto?
Toki tämä on RY mutta eikös Munilla ajettu TRIAL kuulu BIKE TRIAL alalajeihin.
bartagma

ViestiKirjoittaja asakaril » 06.01.2010 09:59

Juu, toki kuuluu ja Turun seudulla ajeltiin pari vuotta sitten joitakin kertoja yksi- ja kaksipyöräisten yhteiskruiseja niin metsässä kuin Paraisten hallillakin. Samoin kisoihin voitaisiin ottaa yksipyöräluokka, mikäli kuskeja vain olisi tulossa.
asakaril
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minikumi » 05.10.2012 16:52

Tiedän et tää on aika vanha mut vähän täytyy tarkentaa. Olen siis itse ajanut trialia yksipyöräisellä tämän vuoden aktiivisemmin ja eksyin hiljattain näille foorumeille. Trialia tosiaan ajetaan myös muneilla, mutta kaikki kilpailutoiminta on pelkästään 19 tuumaisilla pyörillä ja munit puolestaan ovat yleensä väh. 24" ja ne ovat käytännössä liian raskaita kunnolliseen trial-ajamiseen.

Unicycle trial on munin alalaji, ja muni kuuluu IUF:ään (international unicycling federation http://www.unicycling.org/), joten munilla ajettu trial ei kuuluu bike trialin alalajeihin.

Totta kai yhdessä voi ajaa ja olisi hienoa ajaa samoissa kilpailussa (tosin eri sarjassa, kun on eri säännötkin), meidän lajimme kun on suomessa niin lapsenkengissään eikä omia kilpailuita oikeastaan ole. Ajajia ei ole paljoa ja suurin osa on hyvinkin nuorta porukkaa (olen itse 17, suurin osa meistä 12-15-vuotiaita).
minikumi

Paluu Yleinen keskustelu